donderdag 3 maart 2011

Eerste goede roofvogeldag!

Dag, Shalom and Hello!

We hadden een fantastische dag op het ringstation! De verwachtigen waar niet erg hoog omdat het nogsteeds windkracht 3 was maar toch hadden we alle netten maar opgezet.. Bram was niet echt overtuigend om de noorderlijke netten open te zetten maar we deden het toch maar. De eerste ronde was erg saai en we haalde maar een paar vogels uit de netten. De tweede ronde langs de netten was ook erg saai.. nadat we de EB(eastbank) hadden gechekt gingen we even kijken in noord waar we 3 netten hadden opgezet. Eerst gingen we naar de NW (noordwest) waar een tjiftjah inhing we dachten echt wat een rotdag.. Bram was alvast de NE (noordoost) checken. Toen ik naar Bram toeliep had hij zn hand achter zijn rug en hij kwam met een bigsmile naar me toegerend! Ik dacht ok, misschien heeft hij iets. Toen hij zijn hand achter zijn rug vandaan haalde kwam er een prachtige Hop!! tevoorschijn. Wat een beesten!!
Er hing ook nog een Balkanbergfluiter in het net! Dit was tot gister nog een nieuwe soort voor me. Dus we hadden 2 superbeesten uit 1 netje..

We hebben de vogels goed bestudeerd en gefotografeerd ik zal de fotos morgen uploaden omdat mijn kabeltje voor de camera nog op het ringstation ligt.

Rond half 9 zagen we de eerste Steppearenden een groepje van 5, al snel volgende de volgende groepjes! Rond half 12 hadden we 350 overvliegen Steppearenden, 20 (steppe)Buizerden, een Zwarte Wouw en een Arendbuizerd! Rond 10 uur merkte Bram een Huisgierzwaluw op! Dit was een nieuwe soort voor ons! Rond 11 uur kwam er nog eens langs. Deze soort is een schaarse soort in de omgeving van Eilat dus we waren erg blij dat we deze hadden gezien.

Al met al dus een geweldige dag! Met gave soorten en 1 nieuwe soort!

Ik ben benieuwd wat morgen gaat brengen  maar de wind gaat nu steeds meer liggen dus ik heb wel aardige verwachtigen. Morgen zal ik foto's uploaden van vandaag.

Tijdens het typen van dit verhaaltje komt er af en toe een vleermuis voorbij met een spanwijdte van 40cm dit is een fruitbat letterlijk vertaald een fruitvleermuis! De grootste vleermuizensoort van Israel. Ik zit hier lekker in mijn shirtje in een parkje!

Tot morgen groet Teun

Voor meer (engelstalige) verhalen uit Eilat en omgeving kunnen jullie kijken op http://www.eilatbirding.blogspot.com/ en ook op http://www.ronivaisanen.blogspot.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten