zondag 3 april 2011

Weinig vogels

Hi! Weer even een berichtje, alles gaat nogsteeds prima! We hebben de afgelopen dagen weinig vogels gevangen maar we zien wel leuke dingen rondom het park en in Eilat. De afgelopen dagen waren ook erg warm! zo rond de 35 graden. De Buizerdtrek is echt opgang gekomen en we hebben in 3 dagen tijd ongeveer 15000 Buizerden over zien komen. Hier zaten ook andere roofvogelsoorten als Steppearend, Dwergarend, Grauwe Kiekendief en Zwarte wouw tussen.

De dagen worden steeds langer en we maken nu ook lange dagen. We hebben vandaag in de namiddag Shahamon park gechekt hier zagen we een Kleine Karekiet met een buitenlandse ring. Deze is waarschijnlijk in Ukraine of Tjsechie geringt. Helaas hebben we niet het volledige nummer kunnen aflezen.

De laatse nieuwe vogelsoort die ik heb gezien is Balkanvliegenvanger (mannetje). Deze zat ter plaatse op het kerkhof, een prachtig beestje

Over 3 weken zijn we alweer terug in Nederland de tijd vliegt voorbij! Morgen upload ik denk ik wat fotos van de afgelopen dagen. De slangen beginnen nu trouwens ook actief te worden. Gisteren zagen we een aantal Saw-scaled Vipers. Een slang waar je liever niet door gebeten wilt worden aangezien deze soort dodelijk is en er slecht tegengif voor is. Deze soort is de meest voorkomende in het park. Zolang ik berichtjes blijf uploaden ben ik nog in leven haha!

Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Hoi Teun en Bram,

    Niet veel soeps daar in het park wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Teun en Bram,

    Let maar op voor die slangen.
    Ik zou zeggen, huur een kameel, dan zit je hoog en veilig en heb je een prachtig uitzicht.

    groetjes, Fam. Heesakkers

    BeantwoordenVerwijderen